E L I N A

Mitt livs bästa år

Publicerad 2015-01-11 05:28:34 i AUSTRALIEN,

Idag är det söndag och det regnar för första gången på länge här i älskade byron bay. Har precis kommit hem efter en frukost på Aquarius med Tove, Mike och tom, drack en megagod Milkshake<3 är ledig hela dagen idag vilket är såå skönt! Ska chilla hela dagen hade jag tänkt, kanske kolla i lite affärer efter något att ha på mig ikväll på Sunday safari;-) 

Har läst alla fina nyårs resuméer på vänners bloggar vilket fick mig att vilja skriva lite om mitt år också! 2014 började bra. Jag hängde med Sara, Frida, Jennifer och Elina och alla andra fina klasskompisar. Gymmade, festade, skrev för GD och tog äntligen tag i skolarbetet efter ett jobbig höst fylld med sjukdomar från magaluf haha... Studentfiranden drog igång och jag var på topp! Australien började bli mer och mer verklighet när jag och Amanda bestämde att vi skulle åka tillsammans. Åkte till Paris med Sofie och en massa Vasaelever. Blev kär i en stad. Shoppade loss och njöt av varenda sekund. Tillbaka i Sverige drog slutspurten i skolan igång, mitt och Saras gymnasiearbete lämnades in och 10 kilo stress släpptes från mina axlar. Nu var det bara festen kvar;-) 

Studenten var helt fantastiskt otroligt megabra! Bästa veckan 2014. Bal, brännboll, barrunda, fester och utspringning. Något jag aldrig kommer att uppleva igen och som jag är så glad att jag upplevde till 100% haha, gick verkligen all in och brydde mig inte om konsekvenserna. Veckan efter studenten fylldes av jobb vilket blev lite svårt med en röst som inte hördes. Sommaren bestod av jobb och bussåkande i princip varje dag. Insåg att jag verkligen var tvungen att byta miljö. Hade fått nog av mc donalds och en massa annat. Jobbade som ett djur tills jag hade tillräckligt med pengar till att ta mig till andra sidan jorden. Hängde med världens bästa och väldigt saknade vapendragare när jag inte jobbade. Tog äntligen körkort. Sedan var det dags för mitt och Amandas bye bye party! Någon dag senare kramade jag om mina nära och kära för sista gången på väldigt länge, packade min ryggsäck och åkte till Arlanda med Amanda, klev på flyget som förde mig mot min livs resa. 

Väl i Australien kände jag direkt att jag gjorde rätt som åkte när jag gjorde. Allt var så annorlunda men på ett bra sätt. Det tog ett tag för oss att vänja oss vid aussielivet haha, kulturkrockar hit och dit men satan i gatan vad kul vi har haft och vad mycket vi båda har lärt oss. Jag har ändrats så mycket på bara några månader. Förutom att hyn har blivit en aning mörkare och att håret har blivit en aning ljusare och längre så har jag ändrats så mycket som person. Nya värderingar och en ny syn på livet. I Sverige var jag vid liv men här i Australien lever jag;-) haha serri, är så himla lycklig. Är läskigt lycklig, aldrig i hela mitt liv har jag mått så bra som jag gör nu. Skrattar och ler som en crazy person varje dag, umgås med människor som jag verkligen bryr mig om och som bryr sig om mig. Vi är som en liten familj här, Love them<3 

Som det ser ut nu skulle jag kunna leva i detta land forever and ever. Varför åka tillbaka till ett land där jag är vid liv när jag kan stanna i ett land där jag faktiskt lever;-) önskar bara att min familj och mina vänner var här och kunde uppleva detta med mig.

Det här året har utan tvekan varit det bästa och mest lärorika år i mitt liv. Tack alla som gjort 2014 så speciellt, och tack till mig själv för att jag vågat gå min egen väg. xoxo// Elina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elina Wikström

19 årig tjej från Gävle. Bor för tillfället i Australien där jag lever life!! och kommer nog aldrig sluta resa så följ min lilla dagbok om ni vill se mer av världen;-) xoxo Kontakt: [email protected] Instagram: eelinawikstrom Twitter: elinawikstrom

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela