E L I N A

Long time no see

Publicerad 2014-11-20 06:17:40 i AUSTRALIEN,

Hej alla glada! Idag är en bra dag för idag har vi fått jobb här på hostelet för gratis boende. SO HAPPY. Vi kommer jobba ca 2 timmar om dagen med att hämta folk från busshållsplatsen och visa dom till Nomads haha. Låter så himla enkelt och chill, får se på måndag hur det är. 

Idag ska jag jobba på gyg 6-10.30.. Stängning. Hatar stängning. Gillar jobbet och alla som jobbar där men min manager är lite jobbig för hon gillar typ bara spansktalande människor och jag är typ den enda som ej kan spanska så måste verkligen step up mitt game om jag ska få vara kvar. Här sparkas och anställs folk lika ofta som solen skiner. Byron är verkligen fullt av backpackers och alla vill så klart ha jobb så alla arbetsgivare anställer nya hela tiden haha. Det har varit ganska jobbigt att komma till ett nytt jobb där jag måste vara supertrevlig och prata engelska samtidigt som jag lär mig massa nytt varje dag med stängningsrutiner, allt om mexikansk mat och en massa mer när jag haft feber och mått asdåligt från första jobbdagen. Mår bättre idag så hoppas jobbet blir enklare med tiden. 

Förra helgen hängde vi med våra room mates och några vi lärde känna från brisbane; Lloyd, Alistair, Jess och Simon. Gick ut i fredags och lördags. Åkte till Tallow beach, såå fint!! Kommer definitivt åka tillbaka dit, det ligger på andra sidan light house så inte alls långt. Åkte till Nimbin som ligger ca 1 h härifrån också. Så skum stad. Åt en asgod nybakad kaka på ett mysigt café. Söndagen bestod av rumtittande och återhämtning av för många utekvällar. Fattar inte hur alla orkar dricka varje dag  här. Blev riktigt sjuk på söndag och på måndag jobbade jag två jobbpass haha, kämpa. 

Vet inte vad jag ska skriva mer.. Säg vad ni vill veta;) älskar att ha en dagbok att skriva i btw. Tips till ni som funderar på att åka på någon resa!






Kommentarer

Postat av: Sussi

Publicerad 2014-11-27 11:11:03

Vilka underbara bilder.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elina Wikström

19 årig tjej från Gävle. Bor för tillfället i Australien där jag lever life!! och kommer nog aldrig sluta resa så följ min lilla dagbok om ni vill se mer av världen;-) xoxo Kontakt: [email protected] Instagram: eelinawikstrom Twitter: elinawikstrom

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela